Október 18-án nyolcvan résztvevő aktív közreműködésével zajlott le Szövetségünk idei konferenciája, A 21. századi STEM Pedagógus – Konferencia a Jövő Mérnökeiért. A rendezvény célja az volt, hogy a természettudományos tárgyakat oktató általános- és középiskolai pedagógusok és az üzleti élet képviselői találkozzanak egymással, megvitassák jelenlegi kihívásaikat, megosszák tapasztalataikat, valamint újszerű megközelítések kipróbálásával lehetőséget biztosítson a tanárok számára, hogy a gyakorlatba azonnal átültethető, 21. századi kompetenciák fejlesztését elősegítő módszertanokkal térjenek vissza diákjaikhoz. 

A konferencia délelőtti prezentációi ide kattintva tekinthetőek meg.

A délután folyamán a résztvevők pedagógus kollégáik által tartott workshopokon vehettek részt és 7 témában gyűjthettek jó gyakorlatokat:

1. Rajzos kalandozás a természettudományok világában – vezeti: Makai-Boros Anikó (Bárczi Géza Általános Iskola)
Hogyan kapcsolhatók össze Rumini kalandjai a természettudományokkal, sőt akár a festészettel? A természettudományos oktatás holisztikus megközelítése.

2. Mindenkinek lehet örömet szerezni a gondolkodással – vezeti: Juhász Péter (A Gondolkodás Öröme Alapítvány, kuratóriumi elnök)
Hogyan tehetjük érdekessé, izgalmassá, élménnyé a matematikaórákat, miközben hasznos tudáshoz is jutunk? Ízelítő a felfedeztető matematikatanítás alapgondolataiból.

3. A tudományos pálya alapjai a legkisebbeknek – vezeti: Papp Bori (Budapest School Általános Iskola, pedagógus)
Mikor nem késő még elkezdeni az olyan fontos készségek kialakítását – fejlesztését, mint az algoritmikus gondolkodás, problémamegoldóképesség, vagy a következtetés és az összefüggések megtalálása?

4. Segítünk, hogy segíthess: pályaorientáció lépésről lépésre – vezetik: Fazekas Nóra és Popper Lili (Konnekt Egyesület, pályaorientációs trénerek)
Praktikus tanácsok pedagógusoknak a pályaválasztás támogatásához: milyen eszközökkel segíthetjük a fiatalokat, mik a legnagyobb kihívások és ezek hogyan küzdhetőek le?

5. Megoldásközpontú coaching gyermekekkel és kamaszokkal – vezeti: Göntér Móni (Solutionsurfers, megoldásfókuszú coach)
Egyszerű, gyakorlati eszköz egy iskolai osztály vagy egy-egy tanuló viselkedési és érzelmi problémáinak megoldásához, melynek hatására nemcsak a gyermek változik pozitívan, hanem a környezete is. A résztvevők magyar és külföldi példákon keresztül ismerhetik meg a Kids’ Skills-módszer alapjait.

6. Innováció és kreativitás: Irány a Maker Club – vezeti: Kökényesi Ági (Budapest School Általános Iskola, pedagógus)
Fizikai kísérletek formabontó módon: kreatív alkotó foglalkozásunk során egyszerű, olcsó eszközök, digitális hulladékok felhasználásával készítünk hidraulikus emelőszerkezetet, Tesla-tekercset, de akár kondenzátor nyakláncot vagy alaplap hajcsatot. Végre a pedagógusok is kiélhetik alkotóvágyukat!

7. Egyéni fejlesztések avagy a testreszabás művészete – vezeti: Hódsági János (Milestone Institute, oktatási és képzési vezető)
Orientáció, tárgyi tudás fejlesztése, formális oktatáson kívüli tevékenységek és a személyiségfejlődés holisztikus támogatása: mit tehetünk azért, hogy a középiskolás diákokat egyéni érdeklődésük mentén fejlesszük?