A duális képzés eddigi hazai gyakorlatát egy konstruktív, nyitott vitanap keretében vettük szemügyre, ahol rávilágítottunk a képzési forma előnyeire és problémáira és közösen javaslatokat tettünk a szükségesnek látszó változtatásokra a hatékonyabb folyamatok kialakítása érdekében. Míg a délelőtt folyamán előadások formájában kaptak inspirációt a jelenlévők, addig délután egy – aktív részvételen alapuló, kiscsoportos – ötletelési folyamatban való részvétellel járulhattak hozzá a résztvevők a közös javaslatcsomag összeállításához.
Időpont:
2016. május 4. 10-17h
Helyszín:
Magyar Telekom székház, 1013 Bp. Krisztina krt. 55. Tölösi 3 konferencia terem.
Program:
10.00-10.15: Elnöki köszöntő (Dr. Ábrahám László, EJMSZ)
10.15-10.35: A duális képzés helyzete a felsőoktatásban és Magyarországon (Előadó: Derényi András, oktatáskutató)
10.35-12.20: Esettanulmányok és tapasztalatok az egyetemi duális képzés példáiból
Előadók:
Tajthy Krisztina (Észak-magyarországi Informatikai Klaszter)
Prezentáció letöltése
Mezei Ernő (ZOLEND Kft.)
Prezentáció letöltése
Prof. Dr. Belina Károly (Kecskeméti Főiskola GAMF Kar)
Prezentáció letöltése
Dr. Greiner Isván (Richter Gedeon Nyrt.)
Prezentáció letöltése
Gönye Zoltán (evosoft Hungary Kft.)
Prezentáció letöltése
Dr. Jósvai János (Széchenyi István Egyetem)
Prezentáció letöltése
Dr. Cs. Nagy Géza (PTE-MIK)
Prezentáció letöltése
12.20-12.35: Az állam szerepe a duális képzésben (Előadó: Takács Tamás, EMMI) – Prezentáció letöltése
12.35-13.30: Ebédszünet
13.30-15.30: Workshop: A megjelentek kis csoportokban egyeztetik tapasztalataikat és javaslatokat dolgoznak ki a duális képzés továbbfejlesztésére, a Hackathon módszertan segítségével.
15.30-17:00: Tapasztalatok összefoglalása, javaslatcsomag összeállítása (Derényi András, oktatáskutaó), zárszó (Dr. Ábrahám László, EJMSZ)
Hamarosan a workshopon összeállított javaslatokat is elérhetővé tesszük oldalunkon! Amennyiben kérdésük lenne, kérjük, írják meg a következő email címre: iroda@ejmsz.hu
Az alábbi képre kattintva rendezvényünk fotógalériáját tekinthetik meg.