Interaktív gyárlátogatás

Miskolci EgyetemSzéchenyi 2020A projektkészségeket fejlesztő, interaktív gyárlátogatás a hagyományos gyárlátogatások előnyeit ötvözi a modern eszközök és a játékosítás adta lehetőségekkel.

A látogatásra érkező diákok (max. 30 fő) az üzemben történő körbevezetés előtt egy rövid, ráhangoló jellegű foglalkozáson vesznek részt, ahol több csapatba sorolják őket. Minden résztvevő egy tabletet kap, amely az interaktív céges körút során segítségére lesz, és melyen már a foglalkozásokat megelőzően számszerűsíthető formában kifejtheti a mérnöki szakmákkal kapcsolatos véleményét. A foglalkozás a céggel kapcsolatos legfontosabb információk megosztásával kezdődik, rövidebb videók és vagy prezentációk formájában. Az üzemlátogatás egyes állomásainál a vállalat munkatársai ismertetik a legfontosabb tudnivalókat, érdekességeket, személyes tapasztalataikat, bemutatják a saját munkájukhoz való kapcsolódásokat. Állomástól és megvalósíthatóságtól függően az egyes eszközök és megoldások egyúttal ki is próbálhatók. A gyártúra végén a résztvevők az elhangzottakkal kapcsolatban játékos kvízkérdéseket kapnak, melyeket a tableten futó webes rendszer segítségével válaszolnak meg. A jó válaszokkal egyénileg pontokat gyűjtenek, melyekkel a csapateredmények javíthatók. A résztvevők maguk is pontokat osztanak az egyes állomásokra, attól függően, hogy mennyire találták hasznosnak vagy érdekesnek. Az összességében négy óra időtartamú program alatt a szervezőkkel közösen elfogyasztott ebédre is sor kerül, itt a csapatok saját csapatvezetőjüknek feltehetik kérdéseiket, megoszthatják észrevételeiket. A látogatás záró programpontja az értékelő foglalkozás, ahol a játék során legtöbb pontot gyűjtő csapat(ok) céges jutalmakat kap(nak). A résztvevők számszerűsíthető visszajelzést adnak a gyárlátogatással kapcsolatos benyomásukról, értékelésükről. Ezt összehasonlítva az előzetes várakozásokkal, mérhetővé válik az attitűdformálás eredményessége.

 

„Kirándulj az egyetemre!” -Ott a cégeket is megtalálod! Szakmai nap

A program során az érintett középiskolás csoportok az EJMSZ szervezésében az Egyetemre látogatnak, ahol a résztvevő cégek fiatal mérnökeivel találkozhatnak, és egyben testközelből ismerkedhetnek meg a cégek eszközeivel és mérnöki megoldásaival. A diákok a céges standokon egyes műszereket, berendezéseket is kipróbálhatnak. A program célja, hogy a résztvevő középiskolások képet kapjanak arról, hogy milyen életpályamodellt kínál számukra a mérnöki lét. Megismerhetik a hazai és a nemzetközi trendeket, napjaink mérnöki kihívásait, valamint azokat az inspiráló feladatokat, amelyek megoldása rájuk, a jövő mérnöki generációjára vár.

 

A rendezvényen a céges partnerek fiatal mérnökei 18 perces előadásokat, „Mérnöki Meglátások (MM) Talk”-okat tartanak, inspirációt adva az érintett középiskolás diákoknak. A programon sor kerül a „Tudós-Mérős-Találmányos Talk”-okra is, ahol az előadók elgondolkodtató és érdekes példákat hoznak fel az elmúlt 5 év mérnöki dilemmái és megoldásai közül.

A fél napos rendezvényen lehetőség nyílik a diákok interaktív részvételére is. A céges képviselők, különböző küldetések formájában, mini-dilemmákat fogalmaznak meg a résztvevők számára, akik csapatokban adhatják meg válaszaikat. A résztvevők megismerkednek a Hackathon módszertannal, amely hathatós segítségét nyújt számukra abban, hogy a jövőre fókuszáltan, újszerű megoldásokat fejleszthessenek ki. Ez a csoportos módszer a diákok kreativitásának fokozott alkalmazását igényli, amely egyben a meglévő gondolkodási sémáikból való kilépésre készteti őket.

A legjobb megoldásokat a zsűri és a közönség szavazata alapján választják ki. A nyerteseket céges ajándékokkal jutalmazzák. A jelenlévők megismerkedhetnek az EJMSZ természettudományos applikációjával is. Ezen keresztül is regisztrálhatják magukat, és küldhetik be megoldásaikat.

 

A tagszervezet képviselőivel folytatott személyes konzultáció lehetőséget ad arra is, hogy az Egyetem és a programban résztvevő cégek jobban bevonhassák az érdeklődő diákokat; mélyebb üzeneteket adjanak át számukra az érintett cégek munkájáról, kutatási tevékenységéről, vagy éppen gyakornoki programjairól.